Onze ateliers worden toegewezen op basis van jouw inschrijving, klik hier om je gratis en vrijblijvend bij ons in te schrijven. Heb je interesse in een van de vrije ruimtes? Laat het ons weten via de knop ‘ik heb interesse in deze ruimte’. Bij het toewijzen van een atelier bekijken we jouw portfolio en motivatie. Op basis daarvan kijken we of jouw wensen en werkzaamheden passen bij het pand en de faciliteiten die we daar bieden.
Op deze kaart vind je al onze panden.
Dat mag zeker! Onze administratie heeft daarbij de voorkeur dat jullie onderling één hoofdhuurder kiezen. Mocht je daar vragen over hebben? Stel ze gerust aan een van onze collega’s. Huur je al bij ons en komt er iemand bij? Vraag altijd eerst schriftelijk toestemming via info@atelierstilburg.nl
Onze contracten gaan bij voorkeur in per de 1e of de 15e van de maand. Daarbij begin je met een jaarcontract, deze wordt na dit eerste jaar stilzwijgend verlengd. Na het eerste jaar geldt er een opzegtermijn, deze kan variëren van één tot drie maanden.
Voor de meeste panden geldt dat je gewoon ’s avonds in je atelier kunt. Zorg er wel voor dat je bij vertrek alles goed afsluit. Voor locatie Dröge geldt dat je vóór 00:00 afgesloten moet hebben.
Allereerst, jammer dat je bij ons weggaat! Opzeggen kan door het opzegformulier in te vullen. We nemen vervolgens z.s.m. contact met je op.
Wanneer je je atelier hebt opgezegd dien je uiterlijk één week voor einde contract een afspraak te hebben staan met de beheerder van jouw pand. Let op: je bent zelf verantwoordelijk voor het plannen van deze afspraak. Onze beheerder kijkt samen met jou of er nog wat moet gebeuren voor een goede oplevering. Dat is belangrijk, want bij een goede oplevering krijg je je complete borg terug en gebeurt dat zo snel als mogelijk.
Je atelier moet opgeleverd worden in de staat zoals je deze hebt aangetroffen bij aanvang. Denk aan: gaten gedicht, wit (kleur 9010) gesausde wanden, leeg en veegschoon. Heb jij vragen over de oplevering? Stel ze gerust aan een van onze beheerders. Wanneer je je atelier later oplevert dan afgesproken, dienen we de huur tot aan oplevering in rekening te brengen.
Belangrijk: het afval en het resterende meubilair mag niet worden weggegooid in de containers. Vanzelfsprekend mag je deze ook niet achterlaten in het atelier of de gemeenschappelijke ruimtes. Deze dien je zelf af te voeren naar de milieu straat.
We zijn van maandag t/m donderdag bereikbaar per telefoon en e-mail, bekijk hier wie er op dit moment aanwezig is. Mocht je langs willen komen, dan kun je het beste een afspraak maken. Onze culturele vrijplaats De Nachtzuster is iedere donderdag open van 12:00 tot 16:00 en elke vrijdag van 17:00 tot 23:30.
(bijvoorbeeld afval, lawaai, inbraak, lekkage, alarm, etc.)
Bij overlast kun je het beste contact opnemen met de beheerder van jouw pand. Heb je vragen over het gebruik van het pand en onze faciliteiten, zie hier onze huisregels.
Ja, je hebt een inboedelverzekering nodig, anders ben je niet gedekt voor eventuele schade. Dit staat ook vermeld in je contract. Check voor specifieke informatie rondom een (inboedel)verzekering bij je eigen verzekeraar.
Het is ten strengste verboden om gebruik te maken van elektrische kachels of aircosystemen.
De meeste panden zijn niet BTW-plichtig, daarom mogen we ook geen BTW in rekening brengen. Als dit wel het geval is, komt er 21% boven het bedrag van de factuur. Per saldo maakt het daarom dus niet uit of je het terug kan vragen bij de belastingdienst (BTW-panden: Goretti, NS16, Veldhovenring en RBO10).
Doorgaans versturen we vóór 1 juni de eindafrekening van het jaar daarvoor. Na ontvangst heb je twee weken om dit door te nemen en daar vragen over te stellen via administratie@atelierstilburg.nl
In de meeste panden is er een vaste internetaansluiting of werken we met Wifi. Tijs Keijzers is bereikbaar voor storingen, vragen over internetsnelheden e.a. zaken. Hij is bereikbaar op 013-2077710 of info@webellentijs.nl.
Hieronder vind je de instelschaal voor de gewenste temperatuur:
Onze organisatie bestaat uit Stichting Ateliers Tilburg en Stichting Carré. De gegevens zijn als volgt:
Stichting Ateliers (BTW)
NL24TRIO0379544989
KvK 18073753
Stichting Carré
NL28TRIO0338685316
KvK 41096316
Heb jij een klacht m.b.t. jouw ruimte? Dan kun je terecht bij ons beheer (contactpersoon René Maas / 06 44 24 21 93). Heb je een klacht over andere zaken? Stuur een mail naar info@atelierstilburg.nl. Wij zullen te allen tijde vertrouwelijk omgaan met jouw klacht en gegevens.
Ja, dat kan zeker! In Carré vind je De Nachtzuster, informeer naar de mogelijkheden via info@denachtzuster.nu. Bekijk ook eens wat hier zoal gebeurd op de website of socials. Ook in NS16 vind je een hele toffe expositieruimte die zij als vereniging zelf verhuren, voor meer informatie over deze plek, klik hier.
Voor meer informatie over de warmtemeters verwijzen we je graag naar de informatie folder van Brunata.
Alle ateliers in Carré zijn voorzien van een eigen internetaansluiting. Je kunt hier gebruik van maken door middel van een kabel, maar je kunt er ook een router op aansluiten. Dat mag een eigen router zijn, maar je kunt deze voor €50,00 ook aanschaffen bij Tijs Keijzers. Hij beheert en regelt alle zaken omtrent het internet, zijn contactgegevens vind je op onze contactpagina.
Als huurder betaal je standaard €10,00 per maand, hiervoor krijg je het basis abonnement. Voor sneller of hoger verbruik kun je ook een ander abonnement afsluiten, namelijk:
– Basis snelheid van 5 mbit / 2 mbit € 10,00 p/mnd (standaard abonnement)
– Small 12 / 4 mbit € 20,50 p/mnd
– Medium 40 / 16 mbit € 45,00 p/mnd
– Large 100 / 40 mbit € 76,50 p/mnd
Ja, dat kan zeker! In Carré vind je De Nachtzuster, informeer naar de mogelijkheden via info@denachtzuster.nu. Bekijk ook eens wat hier zoal gebeurd op de website of socials. Ook in NS16 vind je een hele toffe expositieruimte die zij als vereniging zelf verhuren, voor meer informatie over deze plek, klik hier.