2 augustus 2022 door Ateliers Tilburg
Sinds begin dit jaar komt Stichting Ateliers Tilburg elk kwartaal samen met een klankbordgroep. Deze groep bestaat uit diverse huurders uit verschillende panden. Naar aanleiding van een van deze bijeenkomsten kwam er de volgende vraag naar boven: is er bij huurders meer behoefte aan onderling contact? En (hoe) zouden wij dat als stichting kunnen faciliteren? Per toeval kwam daar BIJ om de hoek gevlogen en boden een helpende hand.
Wie zijn BIJ?
BIJ bestaat uit: Laura Van Holderbeke, Kiki Berm, Mike Boumans, Rosanne Dubbelman en Isa van der Vleuten: een groep studenten van Fontys ACE in de richting Communicatie – International Event, Music & Entertainment.
Klik hier voor het communicatieadvies van BIJ.
BIJ aan het woord
“Vanuit onze opleiding zijn we bezig met een traject genaamd: Challenge Based Learning. Bij dit traject zoeken wij naar interessante en uitdagende vraagstukken van werkgevers/bedrijven en daarbij proberen wij dan op een
creatieve manier een passende oplossing te vinden of te bedenken.
Met onze klas vormen wij een company genaamd BIJ. Company BIJ is een aanstekelijk jong bedrijf met 18 ervaren en creatieve denkers, doeners en kunners! We kunnen allemaal wat anders, maar we komen altijd samen terug in onze bijenkorf om het allerbeste uit een vraagstuk te halen. Niet leren uit schoolboeken, maar leren vanuit de praktijk.”
“Ongeveer vier maanden geleden maakten wij kennis met de non-profitorganisatie Stichting Ateliers Tilburg. In de tussentijd hebben we veel nieuwe dingen geleerd over de stichting en de makers die hier een atelier huren. We zijn begonnen met een aantal interviews bij verschillende SAT-locaties. De gesprekken gaven ons al een goed beeld van de verschillende meningen van de huurders en daarnaast goede input om een enquête op te zetten.
De enquête die is uitgezet onder alle SAT-huurders bevat algemene vragen, vragen over intern contact en vragen over extern contact. Dit om een goed overzicht te krijgen van de behoefte aan contact van alle huurders. En dat is gelukt!”
“Uiteindelijk had de enquête 50 respondenten en dit leverde ons veel goede inzichten op. De inzichten uit de enquête hebben wij geformuleerd en gebruikt bij het brainstormen over verschillende oplossingen. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om drie oplossingen voor het vraagstuk aan jullie voor te leggen, aangezien deze allemaal gericht zijn op een ander deel van de inzichten van de enquête.”
“Wij hopen dat dit communicatieadvies een goede basis is voor Stichting Ateliers Tilburg om op een creatieve manier aan de behoefte aan contact van de huurders te voorzien.”
Klik hier voor het communicatieadvies van BIJ
foto: Simone Michielsen
CULTUURSNUIVERS EN KUNSTLIEFHEBBERS OPGELET! 12 EN 13 NOVEMBER 2022 OPEN ATELIERS EN STUDIO’S IN TILBURG Altijd al razend benieuwd geweest naar de Kunstscene in Tilburg? Zet dan op 12 en 13 november 2022 een dik uitroepteken in je agenda. Dit is je kans om het werk van ruim honderd kunstenaars en makers te zien. En…
BekijkMusic Moves gelooft in een inclusieve dansvloer. Muziek is immers voor iedereen, toch? Helaas is de afstand naar een feestje of concert voor sommige groepen groter dan voor anderen. Denk aan ouderen die eigenlijk nog wel eens helemaal los willen gaan, of nieuwe Nederlanders die de plekken en de routes nog niet kennen. Ook zij…
BekijkOp initiatief van Stichting Ateliers Tilburg krijgt de Tilburgse kunstscene in het weekend van 11 en 12 november een dik verdiend podium. Op beide dagen zijn 20 locaties, waaronder atelierpanden, expositieruimtes en creatieve hubs geopend. Kunstscene is voor het publiek een mooie kans om kunst te bekijken, te kopen en te ervaren of deel te…
Bekijk